Maar het is belangrijk: volgens één van de Kanjers zijn er maar drie kritische zaken waarmee je rekening moet houden: 1. de motor moet blijven draaien; 2. het vliegtuig moet niet uit elkaar vallen; 3. er moet geen brand ontstaan. En dat laatste kan bij kortsluiting. Zie hier de noodzaak voor check, check, dubbelcheck.
En hoewel de schema's op zich vrij simpel ogen, is de dradenbrij toch overweldigend.
Niet te vergeten die van de radio: een kleine 20 draadjes en draden moeten in een kleine computerstekker worden geprutst. En op een speciale manier, waardoor 'de plus en de min bij een normaal ontwerp gewoon naast elkaar zouden kunnen zitten in één stekker - maar bij dit idiote ontwerp zitten die elk aan een andere kant van de stekker - en ik moet me houden aan het ontwerp van die radio!' (opmerking van de Kanjer/Soldeerder in kwestie...).
spaghetti & kok.... |
Twee kanjers druk aan het werk |
Als in: dat lijkt zo te zijn - nu een andere radio organiseren om te zien of-ie ook werkelijk zendt en ontvangt ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten