woensdag 14 december 2011

kleine onderdelen

panel



Het cockpitpanel gaf in eerste instantie wat hoofdbrekens, maar ten lange leste dan toch maar begonnen - gewoon en klein gaatje te boren en op te vijlen tot 2 1/2 inch diameter. Gewoon lange slagen, en lang. erg lang. Maar het resultaat mag er nu ook wezen!

spuitschaduw op de grond
home made schuur-frame
Verder heb ik het turtledeck afgemaakt: een bus autolak doet wonderen. Ook voor mijn besef hoe makkelijk dat spuiten is: het valt niet mee. Maargoed, het zit er op. Het raam zit erin, en de verstevigingstrips aan de binnenkant zijn geklinknageld (mooi Scrabblewoord).


schakelaar doorvoer

Tot slot heb ik (je moet toch wat..) een aanvang genomen de schuur tot paint-booth te verbouwen: de wanden behangen met dik plastic en nagedacht over een deur-in-de-deur met een ventilator of iets dergelijks. Heeft geen haast (15 gr Celcius, weet je nog), maar het is leuk om ermee bezig te zijn.




motor op de werkbank
Ventilator in de spuit-deur
Met hulp van Ruud heb ik de motor 'uitgepakt', en met hulp van Aat alle AD's en Service Letters nagelopen: Alles Klar, Herr Kommissar! Gelukkig waren alle aanpassingen in de loop der tijd gedaan een pak van mijn hart, want howel de motor goed liep bij koop, kun je zo om reden van wet-en regelgeving voor meerdere Euri de ballenbak ingaan... Maar nee dus.

Lekker gefrobeld: Op Marktplaats twee ouden ventilaroren gered, en in een houten nood-deur geplaatst. Die gaan straks bij het spuiten voorkomen dat we bevangen raken door dampen..

Van een oude Jabiru airbox een klein airboxje gemaakt dat straks dient om de kachel te zijn: Een klep-met-veer bedient de luchtinlaat. Een buis levert koude lucht van buiten (voor de ventilatie in de cockpit) en een andere buis levert warme lucht (voor de verwarming van m'n voetjes...) Mooi hoor...
Jabiru / zelfbouw airbox

Geen opmerkingen:

Een reactie posten