woensdag 14 maart 2012

Motor perikelen

Veel werk verzet aan de motor. De electronische unit met RVS vastgezet. De motorsteun is gearriveerd, en die heb ik opgebouwd. Die zit vast met 4 dikke rubbers, die schuin op de steun zitten (zie foto). Een moer aandraaien op een plek staat gelijk aan verschuiven van de andere drie... Erg frustrerend. Er bleek, toen de boel eindelijk zat,  nog een 7 mm ring tussen te moeten (aan beide zijden...14 mm in totaal), dat ging natuurlijk niet. Goede raad is duur. Thomas kwam gelukkig direct uit Bergen aanrijden - maar na een avond pielen & loshalen kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk alleen op die manier vast kon komen - dus moet het weer in elkaar - zonder ringen. Anyway: lekker bezig geweest ;-))

Op die avond erachter gekomen dat de manifold units moeten worden omgedraaid: links moet rechts worden - anders passen de carburators niet meer tussen de motorsteun.. Ik wist bijna zeker dat ik dat nog NOOIT gezien had op fotos.....En Rotax Venlo wist ook zeker dat dat niet kon....
Na wat zoeken op het forum blijkt dat inderdaad gewoon de mores (zie foto van het forum), en kan het al 6000 keer (zoveel KitFoxen zijn er). Ook hier: lekker bezig geweest. De electronische unit paste natuurlijk niet meer - opnieuw vastgezet..Zucht

Slangen aangebracht, fireproof hulzen aangebracht, benzinepomp vervangen (dank aan Thomas & zijn Tanzaniaanse motor), radiator aangebracht (zie plaatje), kortom: veel gedaan. Het ziet er al erg echt uit.

Een houder voor koelvloeistof gemaakt: 5 tientjes bespaard & een leuke namiddag gehad.

Inmiddels zijn de laatste spullen van KitFox US binnegekomen: bubbledoors, een radiator, de opgebouwde motormount....
De temperaturen stijgen ook al wat: vandaag 13,5 graden. Nog een beetje en we kunnen met spuiten aanvangen. Prima timing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten