zaterdag 30 juni 2012

Vleugels afmaken: flapperon & tip

Flaperon uitgelegd, klaar voor montage
Na het spuiten van de striping is het moment gekomen om de flapperons te monteren. Gaat niet zonder slag-of-stoot: de gaatjes die door Joe waren gemaakt passen aan één kant nie overal even goed. Nieuwe gaatjes maken dus maar - een tegenvaller.
Toch zit het na enige tijd prachtig: alle vertrouwen in de stevigheid.
Tijdelijk vastgezet met Clico' s

..en met RVS klinknagels vast.





De tank afgewerkt met een benzinemeter (communicerende vaten slangetje - KISS), wortel afgewerkt met blank hout (had ik al voorgewerkt), en de tip afgeplakt.
vleugelwortel met 'brandsofmeter'













tot zover het eenvoudige werk: de tip lakken is een nachtmerrie! Die verf is voor Pro's only. En dat ben ik niet.. Aan één kant heb ik het er weer af moeten schuren- het was geen porem ;-(
Enfin, ik zal je niet vermoeien met mijn malheur, want nu zit het er behoorlijk redelijk op (zie plaatje), en dan: zoals me bij herhaling door diverse mensen is meegegeven: op 50 voet hoogte zie je er niets van...

vleugeltips staan te drogen
Nu de werkplaats opruimen, in afwachting van de romp. Bas heeft aangegeven volgende week klaar te zijn, Majiec komt helpen, dat gaat vast goed komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten