dinsdag 3 december 2013

Testen & Genieten

Inmiddels zijn er een paar vluchten gemaakt, en kleine technische aanpassingen gedaan. Zo is de propeller iets beter afgesteld, het hoogteroer iets anders ingesteld. Verschillende snelheden zijn uitgetest & her-test, met bijbeorend motormanagement: toerental, oliedruk en -temperatuur, benzineverbruik.

Inmiddels ben ik erachter dat de 70MPH die ons in de eerste vlucht is aangeleerd wel wat conservatief is: het leek niet voor niets een anti-zwaartekracht-machine….;-) Nu weet ik dat de stall-snelheid ergens rond de 40MPH ligt, en de landingssnelheid daarmee op 52MPH. Landingen zijn nu een eitje! (met nul-wind… Laat staan met tegenwind)



De PH-FOX 'voelt' veilig, en betrouwbaar. Was ik de eerste vluchten nog vooral 'op glij-afstand' van het vliegveldje, de eerstkomende vlucht zal ik maar eens proberen naar Seppe te vliegen: een kwartiertje fladderen en daarna op een betonbaan landen. Gaaf. Als ik het in een weekend kan plannen zijn er wellicht ook nog ACV-ers.. Ook gaaf.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten