zondag 7 augustus 2011

Lang Leve PolyFibre


De voortgang zit er in, nu ik door heb hoe het moet. Er zijn nog wel wat uitdagingen maar daar kunnen we mee omgaan, tot nu toe.
  • Eerst doek opgeplakt
  • Dan eerste krimp met een strijkbout
  • Tweede krimp met een hetere bout
  • Insmeren met PolyBrush (roze spul op de foto) dat zorgt voor afsluiten van het doek op een rubber-achtige manier. Het geheel klinkt nu als een Afrikaanse trommel!
Ook nog een 'uitdaging'  gehad: op enig moment smolt ik door het doek heen: goed raad is duur. Uitgehuild & een stuk op gepatched (zie foto hiernaast). als de verstevigingsstroken erop zitten ziet niemand het meer. Maargoed, ik wel...

En het zou de laatste keer niet wezen....



hoekje moet beter...

hoekje bijna onzichtbaar

hoekje bijna perfect

eerste poging...
Met het afgesneden overblijvende doek van de vleugels hoogteroer en stabilo bekleedt - erg prachtig allemaal.
Zoals gezegd: nu ik het klusje door heb is het een stuk eenvoudiger. Al zijn ook hier weer 'uitdagingen': De scherpe hoeken op de rand moeten in theorie met de strijkbout weg te strijken zijn. Vergelijk de fotos & kleur de platjes... Ik denk dat je kunt zien welke de eerste was: de volgende hoeken zijn veel mooier. Wellicht haal ik het er nog af.
Voor nu zit het er erg mooi op. Ook al omdat de overslag naar van het hoogteroer aan de onderkant zit (natuurlijk.. wat dacht je?) en dus 15 cm van de grond - dat zie je niet. Niet zo erg tenminste. Nouja - en IK weet het. Zucht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten