woensdag 14 juli 2010

Gedachtevorming

Vliegen is een droom. Dat was het voor mij al toen ik een klein jongetje was. Met vrije-vlucht modellen, later radiografische modellen en nog weer later zweefvlieglessen leerde ik de magie van vliegen: een apparaat besturen als jouzelf.

Tijdens mijn jaren als deltavlieger heb ik (als niet-technicus) de wonderen van motoren in de luchtvaart ontdekt. Vanaf 2005 is het idee doorgegroeid een experimental te bouwen. Het liefst overigens één van een ander: een team of een maatje - maar dat bleek toch lastiger dan verwacht, en langzaam raakte ik vertrouwd met het idee dat ik er alleen voor sta: hiephoi! ;-)
Vanaf 2006 ben ik alvast maar begonnen met vlieglessen, en ben me langzaam op een modus operandi en een vliegtuigkeuze gaan concentreren.












Empty Weight 365 kg
Gross Weight 1200 lb 600 kg (experimental) of 450 kg (MLA)
Wingspan 8,74 meter
Wing area with Flapperon 12,1 m2
Wing loading at max 49,5 kg/m2
Length with wings out 5,38 meter
Length with wings folded 5,94 meter
Width with wings folded 2,41 meter
Height 1,75 meter
Fuel tanks wing 48 liter
G-load with flaps up +3.8g/-1.5g
Stall speed 35 kt
Climb rate 6-8 mtr./sec
Cruise speed at 7000 ft 80 kt
Fuel consumption 11 ltr./uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten