donderdag 15 juli 2010

Toestelkeuze

In maart 2010 kwam ik in contact met een Nederlander die een KitFox Classic IV te koop had. Het was een schademodel, maar zag er desondanks prachtig uit. Het was Liefde op het eerste gezicht.
Ik wilde echter het liefst zelf meer bouwen, en vanaf dat moment ben ik gaan zoeken naar een passend project, en dan bij voorkeur met een Jabiru motor erin.
KitFox heeft in de loop der jaren zeven modellen uitgebracht, en er vliegen er ruim 4.500 over de hele wereld, waarvan een zevental in Nederland.

Lang leve het internet, en aldus ging ik het WorldWideWeb op.
Op de forumsite van KitFox was op enig moment een passend project voorhanden, en na heen-en-weer mailen is de koop gesloten.

Ik ben lid geworden van de NVAV, toezegging gevraagd en gekregen voor hangar-ruimte in de hangar op Lelystad, en op 15 juli is de kit met alles erop en eraan verscheept van Michigan, USA naar Leiderdorp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten