vrijdag 2 september 2011

Vleugels wisselen

Eindelijk was het zover: de vleugels konden worden gewisseld met de romp die in Valkenburg staat: de romp kan dan worden bespannen zolang het nog warmer dan 15 graden is...
De trailer die Jan G heeft gefabiceerd is echter alleen bedoeld voor een hele KitFox, dus hoe vleugels te transporteren?
Het blog bood uitkomst, en ik heb vier houders gemaakt.
Hoe die te monteren wist ik nog niet - dat zien we wel als de boel hier staat..

Dus op enig moment (na vele, vele verregende dagen) de romp opgehaald, en de houders gemonteerd.


..En toen begon het te regelen. En het hield niet meer op. En de romp staat nog buiten -  en voor romp én vleugels is in mijn beperkte werkplaatsje geen plek... Dus de vleugels bepakt met kunststof en afgereisd naar Valkenburg.
Zat er eigenlijk best nog prima op.
Nu stat dat tweetal dus veilig in EHHV, en kan ik beginnen met de romp te bespannen.
Daarna de motor, de cockpitbekleding, de cockpit-panel, de turtle-deck: kortom: ik zal me niet vervelen - ook niet als de temperaturen te laag worden voor bekleden.

En als dat allemaal gedaan is (cq en de temperaturen zijn weer hoog genoeg) kunnen de vleugels worden afgemaakt: ribstitchen en verstevigingen aanbrengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten