dinsdag 7 december 2010

Voortgang III

Aloha lief leesvolkje! (deze week al twee mensen onafhankelijk van elkaar gehoord: over dat ze de blog volgen et cetera... Ik voel mij zeer vereerd).
Aloha dus. Veel gedaan. De headertank teruggeschroefd (&^%&^%&$##@$@# - werk), bestelling van AirSpruce (USA) ontvangen (en ja hoor, weer een paar te korte schroeven. Tegen de tijd dat de KitFox af is kan ik die AN-bouten wel uit elkaar houden. Anyway: wat bouten is nooit weg ;-)
De boutgaten voor de firewall 'gereamd' zodat de (aanstaande) bouten ook echt passen.

terugwijkende bevestigingplaten
Voorts de afdekplaten voor het hoogteroer gezaagd en passend gemaakt.
Verder even een vraag op het forum uitgezet, want de door de fabriek aangebrachte bevestigingplaatjes hebben een gans andere hoek dan die ik nu overhoud! En gezien de rest van de kwaliteit van de spullen lijkt het me geen vergissing - kijken waar de Community mee komt. (zie plaatje achterkant afdekplaat).
[twee dagen later: antwoord bleek simpeler dan ik dacht - gewoon ombuigen met een tang en twee stukjes hout .....]
Remleidingen en -hardware voorlopig aangebracht: nu eerst eens nadenken over een doorvoer door de romp-bodem naar de wielen.
Ook de middenconsole afgemaakt en passend gemaakt: alle draden en
remleidingen uit het voetenstuur
leidingen passen er eigenlijk maar ternauwernood in!
Een uurtje besteedt aan stalen voor de binnenbekleding: aardig moeilijk nog wel, er zijn enorm veel mogelijkheden. Ik denk aan anthraciet als hoofdkleur maar ik weet het (lekker) nog niet.
En ik moet eens nadenken over een slimme manier om de bubbledoors en de bekleding uit de US te halen: kreeg een naheffing van FedEx voor invoerrechten op de glare-shield...
In het weekend -dus overdag, lekker met licht - eens het stabilo gepast. Daarvoor moest wel de deur van de garage open blijven staan, maar het ging ;-)
De deur moest open anders past het stabilo niet...

Toen nog eens naar die afdekplaten gekeken, en wat blijkt: die zijn ruim genoeg maar passen voorlopig niet. Eerst
stabilo in de romp (let op de afdekplaat)
bespannen, daarna vliegen, kijken wat de afstelling van het hoogteroer qua trim moet wezen, en dan  pas kan die afdekplaat getrimd worden. Wel even de passing van de fasteners getest: erg prachtig!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten