zondag 30 oktober 2011

RibStitchen

Nu de romp dan bekleed is, kan die naar de interieurbekleder: Bas (zie linkjes onderaan) zal er een prachtcockpit van maken!! Op een mooie zonnige dag de boel naar Leiden centrum verscheept. Veel bekijks onderweg ;-)))  Geen foto's want mijn telefoon lag bij te komen van een update & ik kon niet bij mijn functies...
Vervolgens de vleugels in en houder gezet, en de hoofdstukken over rib stitchen nog eens doorgelezen. Er zijn een vier-tal filmpjes over de knopen beschikbaar. Hoewel allemaal verschillende knopen...
Ik ben maar gewoon begonnen.
Om er achter te komen dat het toch niet meevalt. Du een andere knoop geprobeerd: idem. De DVD erbij: idem. Steeds als het moeilijk wordt zit er iemand met zijn vingers voor de lens of beweegt de camera...Brr!
Ten einde raad een oefenplankje gemaakt. En na wat etteren lukt het toch ineens vrij aardig: je ziet hier de resultaten van een Modified Seine Knot met beginknoop & eindknoop. Kijk & verheug u. Dat heb ik in ieder geval gedaan.
Nu op naar tien ribben. Per vleugel. Met om de 2 1/2 inch een stitch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten