dinsdag 26 oktober 2010

Het echte werk!!

Veeeeel geleerd weer deze weken! De eerste bestellingen komen binnen. Natuurlijk is de helft van wat binnenkomt niet-passend of verkeerd besteld... Maar de andere helft is wel goed, en daar begin ik maar mee. Eerst de dashboard panel op maat gemaakt. Daarvoor de manual gevolgd en een kartonnen mal gemaakt. Een heel werk maar het lijkt goed te passen. Installeren kan pas als het venster is geinstalleerd - en dat kan pas na het bespannen & spuiten, dus dat komt (veel) later nog terug.

Hulp uit onverwachte hoek ontvangen: een familielid helpt met hand- en spandiensten, en brengt ook zo nu en dan een zakje onderdelen mee ;-)) Hulde & chapeau!!
E.e.a. heeft tot gevolg dat het instrumentpanel nu is verwijderd, om te worden gecopieerd. De indeling die Joe had bedacht is toch niet ideaal, dus los van het vele werk dat dat met zich medebrengt: een project als dit doe je maar één keer. Dus dan een ideaal panel.

Dat het panel is verwijderd geeft me ook de gelegenheid de firewall te verwijderen. Inmiddels is de bestelde firewall-deken (een branddeken van Volvo) gearrriveerd, en heb ik die op maat geknipt. Nu hittebestendig putty bestellen, en dan kan de luchtbox er weer op - daarna kan de deken worden vast ge-rivet (nieuwe rivet-tang gekocht - oh yeah!!)
Op het plaatje onder zie je links bovenin de hoek nog net hoe ik op suggestie van het famililid kabelboompjes heb geknoopt: leuk & nuttig werk en het staat ook nog mooi. En de tie-wraps kunnen de bedrading niet kapotsnijden tijdens de vlucht (trillende motor en zo. Moet je ook niet aan denken...)
Op die plaat is verder het richtingroer te zien waarop ik de (ook gearriveerde) leading Edge heb gezet. Passen & meten en veeeeel slijpen, maar het wordt wel mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten