zaterdag 26 februari 2011

Wings of the world

op geleende aanhanger in opslag
Vleugels en romp uitgewisseld. Een heel gedoe maar wel gelukt! Van Thom een aanhanger geleend, maar puntje-bij paaltje paste-ie niet: mijn landinggestel is behoorlijk wat breder! Met kunst-en-vliegwerk toch gelukt. Gelukkig geen Hermandad gezien - dan is Leiden-Valkenburg nog een heel eind!
vleugel in aanbouw
tank nog los te snijden




De vleugelkrattten opengebroken en de vleugels in hun nieuwe houder geplaatst. Plekkie gezocht voor de zeer kwetsbare (en lange!!) flaperons, Ziet er erg profi uit.
Eerst maar nagemeten volgens de manual - met de nodige afwijkingen natuurlijk. In de telefoon & de fora gekropen: ik hou het er maar op dat we deze Beer niet al te zeer op de weg moeten laten ligggen. De gang van zaken is nu: eerst vleugels afmaken, en dan opbouwen op de romp. Dan kunnen we zien wat er hoe en waarom niet past. Maar zie plaatje boven: ik denk dat het gaat. Daarna bespannen - spuiten - opnieuw opbouwen - nieuwe behuizing. Maar dan zijn we wel eind 2011 zo niet later.
pitotbuis

Vleugels
Veel gedaan aan de linkervleugel: roest aangepakt & geprimed, pitotbuis ingebouwd, tip afgeschuurd zodat-ie pas is.  Sommige hulpribben zaten los, die heb ik opnieuw ingelijmd. Eén hoofdrib zit niet goed, da's een andere zaak, maar ik weet wat te doen: lijm verwijderen met een haardroger en opnieuw inlijmen.

Van de rechtervleugel viel me op dat de benzinetank niet gelijk ligt met de ribben: hij is door de kit waarmee hij is ingelijmd te hoog komen te liggen. Geen gezicht. Dus met hulp van de fora uitgesneden (brrrr) om later opnieuw in te kitten. Gelijk mooie gelegenheid om de binnekant te reinigen zonder dat die hele vleugel er omheen zit ;-))
linkertip in aanbouw

Verdere plannen zijn nu nog: pur in de achterlijst; flaperons van contragewichten voorzien; verbinding pitotbuis - slangetje verzinnen & maken (zulke simpele dingen kunnen je echt nachten slapeloosheid kosten!); beschermplaatjes zagen voor de struthouders (die de bekleding straks beschermen tegen scherpe randen), en dan de andere vleugel weer opnieuw.

Inmiddels weer wat arbeid verricht:
prime en SuperFill op achterlijst


Vleugel inmiddels met vereende krachten omgedraaid. Eerste (of eigenlijk tweede, maar de eerste die ik er zelf op leg) laklaag opgebracht, en SuperFill (een heeeeel licht, putty-achtig plamuur-goedje) op kuilen & bobbels aangebracht voor een zo glad mogelijke overgang
overzicht bouwplaats - ruim genoeg?

Een stofjas gekocht, ter bescherming van Uw & Mijn eigendommen.
Speaking of which: lakken enzo natuurlijk alleen met de beschermende middelen daartoe geeigend!
Allo'allo', aliens!
Ook al zie je inmiddels niets meer met al die bullen rond je ogen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten