zondag 6 februari 2011

...And Onwards....

De gevouwen delen vanuit de TU zijn meer dan perfect. Het blijkt niet mogelijk én de Lexan-plaat in te lijmen én een volledig vloeiende bovenzijde te realiseren, dus twee montageplaatjes aan de zichtzijde (bovenzijde) blijven nodig - maar een kniesoor die er op let, want de rest is echt prachtig!!


Motorperikelen
Veel gesteggeld over motoren de laatste tijd: Jabiru verdient mijn commitment, maar is tevens een blijvende & zekere zorg qua koeling.En ze past niet zonder meer onder de cowling. En de cowling moet kwa koel uitlaat worden uitgebouwd. En de twee-blads propellor is langer dan een drie-blads (Rotax) wat bij het landen extra aandacht vergt.

Rotax is 'mee met de meute', maar minder koelinggedoe & dus meer vliegen. en meerwaarde bij eventuele verkoop. Maar behoorlijk hogere aanschafkosten. Maar met een Rotax is het wel mogelijk als MLA te worden geregistreerd (met Jab niet) - met alle voordelen van dien...
Meerprijs bovendien die je makkelijker terugkrijgt omdat Rotax nou eenmaal standaard is.

Maar Rotax past niet. Eerst een motorsteun kopen dan. Ook nog. En de airbox afbreken (weet je nog, die rvs klinknagels &^%&%#%$#%#$ ????) want bij rotax zit dat anders...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten