vrijdag 28 december 2012

cockpit issues

Een paar dagen Kerstvakantie doen wonderen: het windscreen zit erop. Omdat op het forum de een na de ander in de problemen leek te komen, had ik alle goede raad van dien goed in de oren geknoopt. En na wat pielen zat-ie ineens, en had ik Een Raam!
Toch nog even eraf gehaald en wat biesjes gelakt - erg fraai (ook een suggestie van het forum, eerlijk is eerlijk). De schroefjes om en om (links en rechts) vastgezet met een verend moertje en wat prut erop om te voorkomen dat we tijdens het vliegen ineens de schroeven kwijtraken - en daarmee ook het dak...
Voor elk schroefje dus de trap opzetten, opklauteren, schroefje inpielen, trapje af, spullen mee, omlopen, trapje op, enzovoort. Leuk hoor!!
Een Raam. Met dashboard

Gelakte biesjes Op Raam.
Let de schroefjes (please)...

dashboard

overgang raam - dashboard - cowling
Cowling in de grondverf gezet: ook prachtig.
Van iemand een paar liter remvloeistof gekregen: de hele KitFox community heeft tot ver in de volgende eeuw voldoende remvloeistof ;-))
Van je vrinden mag je het hebben..

Dashboard geplaatst: voordat dat past had ik het minstens 50x in- en uitgehaald... Maar nu zit het redelijk. Nou moet het bekleed, en dan zal het wel niet meer passen...

Tot slot de console opnieuw gemaakt - en daarna nog een keer. Het verhaal hoe aan die kleur hout te komen vertel ik je graag later nog eens, maar ook daar kun je een boek over schrijven. Gelukkig gaf de man me twee keer zoveel hout als ik nodig had - en ik had het allemaal nodig... Maar nu zit het (zie plaatje), en het is nu al prachtig. Nou nog op de console.
Console met afwerking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten