zaterdag 1 december 2012

cowling enzo

Cowling = motorkappen. En die moesten er nog op. Eerst hebben ze maanden bij een familielid in de garage (in de weg) gelegen, en nu mogen ze er eindelijk op: vier in totaal. En natuurlijk past het niet in één keer: passen-en-meten in tien, twintig sessies: klein stukkie d'raf, nog 's passen (alle bevestigingen weer vast, want het materiaal is zo dun, dat het de steun van alle punten nodig heeft...) toch te weinig, nog 's passen... Enfin, en dat dan twintig keer. Ofzo. Maar fraai is het.
alles past - landinglicht vooraan

Ook nog enige zorg omtrent de pas van de bovenste kap gehad: om een of andere reden zag ik geen kans alle onderdelen er onder te stoppen: ik bleef ruimte te kort houden. De oplossing lag in een kleine uitstulping ter hoogte van een slang-uitlaat. De uitstulping is fraai rond gemaakt met glasvezelversterkt polyester. En oh ja - we hebben een soepkom minder (aardige mal-maat...)
let op uitstulping bovenop

ondercowling met
luchtinlaat: wat zal het tochten!!

alle cowlings gesloten
Ook het landinglicht ingelijmd, en de inlaat voor koude lucht aan de zijkant ingelijmd en uitgefreesd. Kijk naar de plaatjes, en verbaas je!

Als dit alles pas zit, moeten ze gespoten (oh nee, niet alweer die stoftroep...) en kunnen we het over de propellor hebben - die is deze week binnengekomen. Een pracht van een prop - al zeg ik het zelve...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten